Principală » 2018 » Aprilie » 23

Observăm zilnic un număr mare de copii şi tineri care au comportamente negative precum minciuna, ascunderea adevărului faţă de părinţi şi cadre didactice sau alţi adulţi, violenţa fizică şi în mod special violenţa verbală faţă de colegi şi chiar faţă de adulţi, tineri care la 24 – 28 de ani manifestă comportamente infantile şi care încă nu ştiu ce trasee vocaţionale doresc să urmeze. Săderea nivelului de cunoştinţe de cultură generală şi slaba formare a competenţelor generale de adaptare la viaţa socială şi profesională face ca aceşti tineri să nu fie capabili să finalizeze studiile liceale cu examenul de maturitate (BACALAUREATUL) şi să ducă la creşterea numărului de tineri analfabeţi. În paralel cu aceste fenomene sociale se evidenţiază o deprofesionalizare a tuturor meseriilor şi profesiilor, deprofesionalizare care se caracterizează prin activităţi şi acţiuni superficiale ale unor „profesionişti” şi „meseriaşi” pe toate planurile sociale şi economice, totul funcţionând după lozinca: „Las-o aşa că merge aşa, ne-am obişnuit cu ea”. Efectele sunt greu de remediat iar în timp vor deveni dezastruoase.

Încă din anul 2000 au început să se evidenţieze toate problemele mai sus menţionate, probleme care au început să devină, de la an la an, mai frecvente caracterizând sistemul educaţional din România iar mai bine de 17 ani, încă se mai caută un vinovat pentru această stare de fapt.

Prin acest material doresc să ofer pârghiile psihocomportamentale ale deveniri umane. Vreau să dezvălui părinţilor, cadrelor didactice şi tuturor celor care sunt direct implicaţi în procesul de formare şi dezvoltare a tinerelor generaţii câteva mecanisme din universul psihocomportamental, care şi pentru specialişti îşi dezvăluie cu greu misterul.

 

Faceţi dublu clic pe titlu pentru a putea citii tot articolul.

Vizualizări: 59 | Adăugat de: mishu_slatculescu | Data: 23-Apr-2018 | Comentarii (0)